Niin pitkälle kuin muistan, on Databros ollut meidän kumppaninamme huolehtimassa tietotekniikan toimivuudesta, sanoo Hannu Pennala, Moto-Seinäjoki Oy:n toimitusjohtaja. 

Asiantunteva IT-kumppani mahdollistaa liiketoiminnan pyörimisen häiriöttä 

 

Moto-Seinäjoki Oy on pitkän linjan yritys, joka on erikoistunut moottoripyörien, mönkijöiden ja moottorikelkkojen huoltoon ja varaosamyyntiin. Seinäjoella sijaitsevassa yrityksessä työskentelee kahdeksan henkeä. Moto-Seinäjoella ja Databrosilla on takanaan monen vuoden yhteistyö, ja Moto-Seinäjoki on yksi Databrosin ensimmäisistä asiakkaista.  

 

Niin pitkälle kuin muistan, on Databros ollut meidän kumppaninamme huolehtimassa tietotekniikan toimivuudesta, sanoo Hannu Pennala, Moto-Seinäjoki Oy:n toimitusjohtaja. 

Moto-Seinäjoen ja Databrosin yhteystyö on käynnistynyt vuonna 2006, jolloin Moto-Seinäjoella päätettiin ulkoistaa tietotekniikkaa koskevat työt. Aikaisemmin serverien, yhteyksien ja koko tietotekniikan toimivuudesta huolehdittiin talon sisällä. Yrityksessä oli muutama työntekijä, jotka olivat kiinnostuneita tietotekniikasta, ja he huolehtivat sen toimivuudesta päätoimiensa ohella. Moto-Seinäjoella tultiin kutenkin ajan myötä siihen tulokseen, että yrityksen kannalta on huono, jos kaikki tietotekniikkaan liittyvä tieto ja osaaminen on vain pienen joukon hallussa. Myös halu keskittyä täysin oman ydintoiminnan työtehtäviin antoi sysäyksen IT-töiden ulkoistamiseen. IT:n ulkoistamista on Moto-Seinäjoella pidetty alusta saakka toimivana ratkaisuna.  

 

Yhteistyömäärä on vuosien mittaan kasvanut  

Vuosien mittaan Moto-Seinäjoen ja Databrosin yhteystyö on kasvanut. Kasvu on ollut luonnollista, Moto-Seinäjoen lisääntyviä IT-tarpeita mukailevaaDatabros vastaa Moto-Seinäjoen tietokoneiden, monitoimilaitteiden ja taloushallinto– sekä sähköpostijärjestelmän sujuvasta toiminnasta ja päivityksien ajantasaisuudesta. Moto-Seinäjoen kotisivut ja verkkokauppa toimivat Databrosin konesalista. Viimeisin suurempi yhteistyön laajennus tehtiin vuonna 2016Moto-Seinäjoen palvelimet olivat saavuttaneet elinkaarensa loppupuolen ja niiden uusiminen tuli ajankohtaiseksi. Fyysisistä palvelimista päätettiin tällöin luopua kokonaan ja käyttöön otettiin Databrosin virtuaalipalvelimet. 

Databros tekee meille nykyisin oikeastaan kaikki tietotekniikan työt, ja kaikki meidän yhteytemme ovat heidän rakentamiaan. Periaatteessa koko meidän toimintamme pyörii Databrosin palvelimen kautta.” 

 

Asiantuntijoiden nopea tavoitettavuus on avain ongelmatilanteiden nopeaan korjaamiseen 

Moto-Seinäjoki kiittää Databrosia hyvin hoidetusta yhteistyöstä. Databrosin toiminta saa kiitosta erityisesti siitä, että asiantuntijoille on suorat puhelinnumerot, joista heidät saa heti tavoitettua. Tämä mahdollistaa nopean reagoinnin tilanteessa kuin tilanteessa. 

Jos meillä on tietoteknisiä ongelmia, vaikkapa verkko alhaalla tai jokin yhteys ei toimi, olemme aina saaneeDatabrosilta avun nopeasti. Tarvittaessa sieltä tulee joku paikan päälle korjaamaan tilanteen. Olemme olleet todella tyytyväisiä Databrosin toimintaan. Näiden 10 vuoden aikana, jotka olemme Databrosin kanssa tehneet yhteistyötä, liiketoimintamme ei ole kertaakaan häiriintynyt tietoteknisistä syistä. Mielestäni ulkoistettua IT-palvelua ei voisi Databrosia paremmin tuottaa.