Ajankohtaista

Lisää yrityksesi tietokoneiden käyttöikää takuulaajennuksella

Yrityskäytössä oleviin koneisiin hankittavilla takuulaajennuksilla ja lisävakuuksilla voidaan pidentää koneen käyttöikää tuntuvasti. Samalla säästät aikaa ja rahaa, sillä saat koneen huoltoon nopeasti ja ilman huolta yllätyskustannuksista. Kun siis hankit tietokonetta, pyydä asiantuntevalta myyjältä tietoa myös takuuehdoista, jotta saat teille parhaan mahdollisen ratkaisun.

Yrityskoneisiin saatavia erilaisia takuuvaihtoehtoja on laajasti. Suppeimmillaan saat 12 kuukauden perustakuun Suomessa, laajimmillaan taas 5 vuoden laajennetun takuun, joka kattaa paikan päällä tehtävän on site -huollon myös ulkomailla. Perustakuu on luonnollisesti halvempi, mutta yksi vuosi on todella lyhyt aika tiiviissä käytössä olevalle yrityskoneelle, joka parhaimmillaan kulkee käyttäjänsä mukana ympäri Suomea tai maailmaa. Vahinkoja ja huoltoja tulee väistämättä eteen jossain vaiheessa. Laajennetun takuun avulla pidät koneesi takuuhuollon piirissä pidempään ja vältyt odottamattomilta käyttökatkoksilta ja huoltokuluilta. Lisäksi takuun ehdoista riippuen voit saada asiantuntevan merkkihuollon jopa toimistollesi paikan päälle, jolloin saat palvelua nopeammin ja ketterämmin.

 

Varmista, että takuulaajennus kattaa tarpeesi

 

Takuulaajennuksen keston lisäksi kannattaa tutustua tarkasti myös muihin takuuehtoihin ja lisävakuuksiin. Ei ole olemassa yhtä kiinteää pakettia, joka sopii kaikille, vaan paketti rakennetaan asiakkaan tarpeiden mukaan tapauskohtaisesti. Mitä vaativampaan ja liikkuvampaan käyttöön yrityskone tulee, sitä laajempi takuu kannattaa ottaa.

Sopivalla takuulaajennuksella saat huolettomuutta ja varmuutta vaativassakin käytössä olevan koneen huoltotarpeisiin. Databrosilta saat kattavat takuulaajennukset kaikkiin yritystietokoneisiin merkkiin katsomatta, ja kun takuuaika alkaa olla täynnä, sinulla on mahdollisuus hankkia koneeseen vielä lisälaajennus. Laajennusten avulla yrityksesi tietokoneet ovat takuun piirissä parhaimmillaan koko niiden elinkaaren ajan, joten koneesi huolto on aina turvattu.

Lisäksi pöytätietokoneiden ja kannettavien takuulaajennuksissa voidaan valita, missä kone huolletaan. On site -huollon piirissä olevat laitteet huollamme asiakkaan tiloissa seuraavana työpäivänä, kun tarvittavat varaosat on saatu. Carry in -huollossa taas huollamme koneen omissa toimitiloissamme, jolloin asiakas varaa meiltä huollon ja toimittaa huollettavan laitteen toimipisteellemme Seinäjoelle tai Vaasaan. Meillä Databrosilla koneiden huoltajat ovat koulutettuja, kokeneita tekijöitä, joiden huoltosertifikaatit ovat kunnossa ja ajan tasalla. Laitteet huolletaan asianmukaisissa huoltotiloissa: pinnat ja varusteet ovat ESD-materiaalia, joka minimoi sähköstaattiset purkaukset ja vähentää vikojen syntymistä huollon yhteydessä.

 

Databrosilta saat monipuoliset takuulaajennukset ja asiantuntevat takuuhuollot

 

Meiltä Databrosilta saat takuuhuollot HP:n, Fujitsun ja Lenovon yrityskoneisiin huolimatta siitä, mistä tietokone on ostettu tai oletko jo entuudestaan asiakkaamme. Huollamme koneesi joko toimipisteelläsi tai omissa huoltopisteissämme Vaasassa tai Seinäjoella. Hoidamme kaiken tarvittavan yhteydenpidon valmistajaan puolestasi.

Kun tuot koneen meille huoltoon tai olet varaamassa on site -huoltoa, muista nämä:

  • Ota ensin yhteyttä. Voit tehdä sen sivuillamme olevan huoltopyyntölomakkeen avulla (https://www.databros.fi/huoltopyynto/)
  • Huoltoa varten tarvitsemme laitteen sarjanumeron ja yhteystietosi.
  • Kerro mahdollisimman tarkasti, miten laite oirehtii. Niiden perusteella pystymme päättelemään jo paljon.

Kattavan varaosavarastomme ansiosta saat koneesi huollettuna takaisin parhaassa tapauksessa jopa 1–2 työpäivän aikana. On site -huolloissa huollamme koneen asiakkaan tiloissa seuraavana työpäivänä huollon tilaamisesta tai uuden varaosan saavuttua. Varastossamme on runsaasti varaosia jo valmiina, ja tilattavat osat saapuvat yleensä 1–2 päivän kuluessa. Kaikkien huollettavien koneiden toiminta tarkistetaan vielä ennen palauttamista, jotta ongelma on varmasti ratkennut ja konetta voidaan taas käyttää ilman keskeytyksiä.

Hommat jatkuu ja Teams laulaa

Viime aikoina olemme saaneet tehdä erityisen paljon töitä etätöiden parissa – nimittäin asiakkaiden etätöiden. Yritysten väki on enenevässä määrin siirtynyt tekemään töitä kotoa käsin, joten databrosilaiset ovat painaneet pitkää päivää, jotta kaikille saadaan etälaitteistot ja -yhteydet kuntoon. Voisi sanoa, että etätöiden aikakausi on potkaistu shokki-iskulla käyntiin, ja trendi tulee varmasti olemaan ainakin jossain määrin pysyvä, sillä puitteet on nyt laitettu kuntoon.

Databrosin arjessa etätyöt ovat tuttua kauraa, joten tavallaan kaikki sujuu samalla painolla kuin aina ennenkin. Asiakastapaamiset Teamsin välityksellä ovat päivittäistä arkea meillä, ja nyt saamme auttaa muitakin löytämään Teamsin edut liiketoiminnalle. Monen databrosilaisen työ on sitä laatua, että sitä voisi tehdä lähes missä tahansa, ja ne työt, jotka on hoidettava paikan päällä, hoidetaan paikan päällä. Jos siis asiakkaan laitteistoissa tulee ongelmia, niin meiltä tulee tyyppi fiksaamaan hommat paikan päälle. Ketään ei jätetä pulaan. Hommia olemme tehostaneet siten, että yritysasiakkaitamme palvelee nyt vielä entistäkin tehokkaammin Databrosin etätuki. Olemme laittaneet sinne nyt ekstrapaukut, ja siellä on täysi miehistö palvelemassa asiakkaitamme erilaisissa IT-asioissa.

Ehkä suurin muutos näkyy siinä, että kaffittelulle on oikein varattu aikaa – nimittäin etäkaffittelulle. Se kun tuppaa kasvotusten helposti unohtumaan. Parhaimmillaan saman ruudun ääressä istuu parikymmentä ihmistä, jotka yrittävät pitää jutut tiukasti poissa työasioista. Voisi sanoa, että tässähän on jopa parannusta vanhaan, koska nyt päästään pitämään paremmin yhteyttä myös naapurikaupungin kollegoiden kanssa.

Joitain varotoimia olemme mekin toki toteuttaneet kantaaksemme kortemme kekoon yhteisen hyvinvoinnin puolesta. Ovet eivät tällä hetkellä ole alati auki, joten jos sinulla on asiaa toimistolle, niin ota ensin yhteyttä meihin. Toistaiseksi emme myöskään ota huoltoon yksityishenkilöiden koneita, ja kaikki mahdolliset tapaamiset hoidetaan Teamsin välityksellä.

Jos tulee IT-kupruja, niin soittoa vain kehiin. Täällä ollaan, ja valmiina auttamaan!

Microsoft Teams yhdistää ihmiset ja keskittää tiedon

Microsoft Teams on helppokäyttöinen yhteistyöalusta, joka keskittää niin työyhteisön sisäiset kuin eri organisaatioiden välisetkin viestit, kokoukset ja tiedostot yhteen paikkaan. Se on luotu helpottamaan ihmisten välistä kommunikointia ja organisoimaan yhteistyötä tavalla, joka antaa valtavasti mahdollisuuksia niin tiedonjakoon, projektinhallintaan kuin palavereihinkin – mikä on etenkin tämän päivän työkulttuurissa tärkeää, sillä etätyö ja työajan joustavuus lisääntyy jatkuvasti. Team yhdistää ihmiset, istuivat he sitten Siperiassa tai Balilla.

Jos pohdit, olisiko Teamsistä teille hyötyä, miten se otetaan käyttöön tai mikä Teams ylipäänsä on, niin jatka lukemista! Haastattelimme Data Group -ketjun toimitusjohtaja Timo Vileniusta, joka kertoo, miksi Teams kannattaa ottaa käyttöön sekä antaa vinkit käytön aloittamiseen.

 

Mihin kaikkeen Teamsiä voi käyttää?

 

Teamsin monet ominaisuudet tekevät siitä monipuolisen työkalun, joka on täysin skaalattavissa organisaation koon mukaisesti. Siitä hyötyvät niin yksinyrittäjät kuin suuret konsernitkin, sillä kaikki pohjautuu oikeiden henkilöiden ja tietojen yhteen saattamiseen. Teamsiin on saatavilla myös kymmeniä eri lisäosia ja integraatioita, joiden avulla voit rakentaa organisaatiosi Teamsistä täysin tarpeidenne mukaisen ratkaisun.

Chat-osiossa voit aloittaa keskustelun yhden tai useamman henkilön kanssa, ja tiimeihin voit koota esimerkiksi projektin avainhenkilöt oman organisaatiosi sisältä ja ulkopuolelta. Office365-integraation avulla tiimisi jäsenet pääsevät helposti käsiksi yhteisiin tiedostoihin, joten ulkoisia tiedostonjakopalveluita ei tarvita. Videokonferenssiominaisuuden avulla tavoitat ihmiset kuvayhteydellä huolimatta siitä, missä he tekevät töitä, ja jaat näytöltäsi yhteisiä tiedostoja, muistiinpanoja sekä muita näkymiä.

 

Mitkä ovat Teamsin tärkeimmät ominaisuudet?

 

  • Teams poistaa tarpeen usealle eri järjestelmälle, mikä nopeuttaa ja suoraviivaistaa viestintää. Kun kaikki tarvittava tieto ja työkalut löytyvät yhdestä järjestelmästä, on töiden tekeminen, tietojen etsiminen ja projektien hallitseminen helpompaa.
  • Parhaimmillaan kaikki tieto voidaan jakaa reaaliaikaisesti. Esimerkiksi videoneuvotteluyhteydellä käytävistä kokouksista voidaan luoda Teamsiin muistio, ja ruudunjaon avulla jokainen kokouksen osallistuja näkee reaaliajassa kaiken, mitä muistioon päivitetään. Muistioon on helppo palata myös kokouksen jälkeen.
  • Kaikilla tiimin jäsenillä tai projektin avainhenkilöillä on käytössään sama tieto. Esimerkiksi sähköpostissa joku tipahtaa helposti keskustelusta pois, jos häntä ei ole muistettu liittää vastaanottajalistaan. Teamsissä kaikki henkilöt ovat yhdessä, yhteisessä kanavassa, joten tieto on aina kaikkien tiimin jäsenten saatavilla ja kommentoitavana.
  • Tiimissä voit hallita eri asiakokonaisuuksien yksityisyyttä ja käyttöoikeutta. Voit siis päättää, kuka minkäkin tiimin tietoihin pääsee käsiksi ja ketä tieto koskee. Koko organisaatio yhteiset kanavat – silloin kun asiat ovat kaikille yhteisiä – myös lisäävät avoimuutta ja läpinäkyvyyttä.
  • Teams toimii kaikissa yleisimmissä laitteissa, selaimissa ja käyttöjärjestelmissä. Pääset siis helposti käsiksi tietoihin ja kokouksiin vaikkapa matkalla ollessasi. Samalla se edistää tiedon tasa-arvoisuutta ja avoimuutta, mikä taas lisää motivaatiota ja merkityksellisyyden tunnetta.

 

Miten saat Teamsistä parhaan hyödyn irti?

 

Tärkeintä on määritellä se, mitä tarpeita tämä työkalu ratkaisee ja minkä tiedon tulisi olla kenenkin käytettävissä. Huolellisen määrittelyn ansiosta ohjelman käyttöön ottaminen on nopeampaa, ja sen käyttö myös luonnollisempaa ja intuitiivisempaa. Lisäksi ohjelma saadaan vastaamaan organisaation tarpeita heti alusta saakka – selkeästi rakennettu kokonaisuus on helpompi ja miellyttävämpi ottaa käyttöön, eikä aikaa kulu myöhemmin esimerkiksi käyttöoikeuksien tai tiimien uudelleen määrittelemiseen.

Lisäksi tärkeää on ottaa työkalu systemaattisesti käyttöön heti alusta saakka. Mikään ohjelma ei sulaudu osaksi arkista toimintaa itsestään, vaan se saa mahdollisuuden ainoastaan silloin, kun käyttäjät ottavat sen käyttöönsä ja ovat valmiita kehittämään sisäisiä prosesseja siten, että Teamsistä saadaan paras mahdollinen hyöty irti. Se on investointi, jonka käynnistäminen vaatii panostuksia, mutta joka rutiiniksi muodostuessaan keventää viestintää, tiedonjakoa ja yhteistyötä huomattavasti.

 

Oletko valmis ottamaan Teamsin käyttöön tai kuulemaan lisää?

 

Jos kaipaat tukea tai lisätietoa käyttöönottoon, niin ota yhteyttä! Me Databrosilla autamme teitä mielellämme löytämään oikean kokonaisuuden teidän tiiminne tarpeisiin, ja tarjoamme aiheesta myös koulutuksia.

Toimarin turinat: Uuteen vuoteen 2020

Kiitos kuluneesta vuodesta, arvon asiakkaamme ja yhteistyökumppanimme!

Viime vuonna tapahtui paljon hyviä asioita. Vajaan kolmen vuoden toiminta Pohjanmaan alueella, Vaasassa, on saanut vakiintuneen kivijalan. Olemme olleet mukana toteuttamassa merkittäviä järjestelmäprojekteja ja tuotetoimituksia.

Yhtälailla Etelä-Pohjanmaan alueen kasvava asiakaskunta viittaa syvään luottamukseen ja osaamisemme arvostamiseen. Mittaisimme loppuvuodesta NPS lukumme kehitystä ja saimme saman huippulukeman kuin edellisenä vuonna.

Fujitsu Forumissa Münchenissä meille luovutettu Nordic ja Baltian alueen Partner of The Year 2019 oli työmme laadun ja pitkäjänteisyyden tunnustus kansainvälisellä tasolla.

Kiitospuheeni kärjessä oli tuolloin loistava henkilökuntamme. Ilman huippuporukkamme osaamista ei meillä näitä tunnustuksia olisi. Tekemistä ja oppimista on kuitenkin paljon jäljellä sekä meillä, että asiakkaittemme ympäristöjen muutos- ja kehittämistyössä.

Tietojen kalasteluun ja kiusanteko-ohjelmien torjuntaan voidaan vaikuttaa paljon varautumalla uusilla suojausmetodeilla ja kouluttamalla ihmisiä työpaikoilla varovaisuuteen. Yritystasolla tulee olla kattava tietojen varmistus ja hyvin suunniteltu palautumisprosessi. Näihin asioihin kiinnitämme tänä vuonna paljon huomiota.

Hyvää alkanutta vuotta. Databros on valmiina vastaanottamaan uudet haasteet ja tekemään kanssanne parempaa tietoympäristön hallintaa.

Harri Juhani

Databros Services Oy palkittiin Fujitsu Select Partner of the Year 2019 -palkinnolla

Databros Services Oy valittiin Fujitsu Select Partner of the Year 2019 -kumppaniksi Fujitsu Forumissa, Münchenissä. Databrosin ja Fujitsun yhteistyön arvoina ja peruspilareina ovat olleet avoin kommunikaatio, vankka keskinäinen luottamus ja kunnioitus sekä molemminpuolinen tahtotila kehittää yhteistä liiketoimintaa.

”Databros on vuosi toisensa jälkeen menestyksekkäästi toiminut Fujitsun Select -jälleenmyyntikumppanina ja tästä vuodesta on hyvää vauhtia kehittymässä kaikkien aikojen ennätysvuosi. Databrosin ammattitaitoiset tiimit niin Seinäjoella kuin Vaasassakin tekevät erinomaista työtä ja yhteistyö heidän kanssaan on mutkatonta, rentoa ja tavoitteellista. Ansaittu palkinto, hyvät databrosilaiset: Fujitsun Select Partner Award 2019 – onneksi olkoon!” toteaa Databrosia onnitellut Jaana Vesa, Fujitsun Channel Nordic Director.

Forumissa palkintoa vastaanottamassa olivat Databros Services Oy:n toimitusjohtaja Harri Vuolle ja aluejohtaja Mika Haikola: Arvostamme suuresti saatua palkintoa. Avoin keskusteluyhteys Fujitsun kanssa on mahdollistanut asiakkaillemme parhaiden ratkaisuiden toteuttamisen. Erityiskiitos kuuluu asiakkaillemme sekä Databrosin työntekijöille.”

Fujitsu SELECT Partner -kumppaniohjelman tavoitteena on mahdollistaa toimiva yhteistyö Fujitsun ja kumppaneiden välillä, jotta loppuasiakkaat saavat käyttöönsä parhaat IT-ratkaisut liiketoiminnan tueksi.